Sunday, September 20, 2015

Review and Photos of Japan Society Okinawan Dance/Music Program

Bravo! Bravo! I enjoyed the workshops and the stage program very much!
Yesterday's Japan Society hall was filled with Okinawan wind indeed. 

昨晩の沖縄舞踊ワークショップと舞台公演は
学ぶことばかりでした。
プロの皆様がたによる舞に圧倒されました。

地謡も素晴らしかったです。
三線ワークショップ見学も
ものすごくお勉強になりました。

比嘉先生による古典舞踊の説明
佐辺先生による女形化粧のお披露目など、
かなり中身の濃いワークショップでありました。

NYの人たちに感動を与えてくださり
本当に有難うございます。

meet with actors/dancers
with Ayano Yamashiro, Sayuri Chibana and Sonoyo Noha

with Kota Kawamitsu


dance workshop
by Izumi Higa

Sanshin workshop
by Shingo Nakamine

Onna Gata make up demonstration
by Yoshikazu Sanabe

after the make up demonstration
Mr. Yoshikazu Sanabe performed a Karaya- dance with a live music

Fue: Hideo Miyagi, Koto: Hokuto Ikema
Kokyu: Natsuko Morita, Taiko: Satoshi Higa
Chanting/sanchin: Shingo Nakamine, Kazuki Tamashiro, Hiroya Yokome

These photos are taken by me during their workshop. 



No comments:

Post a Comment